2015 Honda CBR 650F – İlk Sürüş

Yayınlandı: 05 Nisan 2015 / Modeller, Motosiklet

IMG_20150405_132213Motoru çalıştırıp gitmeye başladığınız ilk devirlerde bir başlangıç motoru üzerindeymişsiniz gibi geliyor. Ancak ardından yükselen devirle birlikte altınızda bir dört silindir motosiklet olduğunu hızlıca anlıyorsunuz. Honda yine klasik tavrından ödün vermeyen bir motosiklet yapmış. En hızlı değil, en agresif ve en sert de değil, ancak en hata affeden…

Yaklaşık 500 km’lik sürüşüm boyunca bu giriş paragrafını defalarca düşünmüşümdür. Motosikletin çalışması ve sesi altınızda bir dört silindir olduğunu unutturuyor size. Ne o CBF 1000’deki gibi bir homurtu, ne de CBR 600RR’daki gibi bir güç hissedemiyorsunuz. Elbette ki ikisinden de daha düşük beygire sahip bu motosiklet size bunları sunamaz, ancak yine de motosiklet çalıştığında dört silindir olduğunu biraz hissettirse yeterdi bize. Aslında bir bakıma bu da bize neden ikinci el sitelerinde 10.000 KM’ye varmadan bu motosikleti gördüğümüzü açıklıyor.

CBR650F, selefi olduğu CBR600F’ten çok daha uysal bir motosiklet. Yıllarca satış rekorları kıran ve 2006’da üretimi son bulan CBR600F, Honda’nın aldığı bir kararla 2010 sonrası tekrar üretime geçmişti. Bu yeni motor, daha düşük beygir sunması sebebiyle eski CBR600F hayranlarını üzmüştü. Tabi önde ters maşa ve ABS’li kombine fren sistemi gibi artıları da gözden kaçmıyordu.

Yeni CBR600F eleştirileri son bulmamıştı ki, Honda CBR650F’te beygiri biraz daha kıstı. Maliyetleri düşürmek için kombine fren sisteminden ve ters maşadan vazgeçerken, gittikçe daralan grenajı biraz daha daralttı. Üstelik üretimi Japonya dışına çıkararak “Honda’nın Japonya dışında ürettiği ilk dört silindirli motosiklet” ünvanını bu motosiklete verdi.DSC_0088

Sanırım buraya kadar yazdıklarımla yeterince içinizi kararttım. Şimdi gelelim güzelliklere…

Ankara’dan İstanbul’a kadar Ducati Monster 696 ile birlikte yaptığımız yolculukta yaklaşık aynı beygirlerde ve hızda olmamıza rağmen çok daha az yakıt tüketti. Bu da Honda’nın neden beygirden vazgeçip torka önem verdiğini açıklıyor. Ayrıca bir spor motosiklet kullanıyor olmam nedeniyle sert olacağını tahmin ettiğim süspansiyonlar beni yumuşaklığıyla çok şaşırttı. Bu zaman zaman viraj çizgisini kaçırmanıza neden oluyor ancak şehir içi rahatlığı gerçekten harika (CBR600F’te ön süspansiyon ayarı da mevcutken CBR650F’te Sadece arka süspansiyon ön yükleme ayarı olduğunu belirtelim).

CBR650F göstergeleri analog şeklinde konumlandırılmış ancak dijital çizgiler barındırıyor. Neredeyse her motosiklet kullanıcısının favorisi olan analog devir saati olmasa da son CBR600F’in eleştirilen o “çirkin” gösterge tablosundan çok çok daha güzel. Vites göstergesinin olmamasını da eksi olarak yazalım.

Önde ve arkada ABS frenlere sahip olan motosiklette yaklaşık 500 km’dir ABS’yi devreye sokmadan güvenle durabildim. Başlarda balataların yeni olması sebebiyle korkutan frenler disk ve balatalar birbirine alıştıkça daha güvenli olmaya başladı. Ayrıca üzerinde gelen Dunlop D222 lastiklerin yeni olması da güvenli frenlemeyi başlarda zorlaştıran başka bir etkendi.IMG_20150405_122519

Tüm yazılanların kabaca bir özetini verecek olursak; bu motosiklet performans arayan, spor sürüş isteyen, egzozun standart haliyle bile güzel ses vermesini isteyenler için değil. Bunun yanı sıra bir yol endurosu ya da touring motosikletle gezer gibi uzun seyahatlere çıkmak isteyip, çok rahat bir oturuş pozisyonu isteyenlere göre de değil.

Bu motosiklet; şehir içinde kıvrak, az yakıt tüketen, hata affedebilen, çok performanslı olmasa da rahatlıkla tehlikelerden kaçabilecek ivmeye sahip, super sport ve touring arası bir oturuş isteyenlere göre bir motosiklet.

Onur Özdemir

 

Reklamlar
yorum
  1. […] gözden geçirirken bir şeyi farkettim; geçtiğimiz yıl Mart ayında yeni aldığım motorum Honda CBR 650F ‘in gölgesinde kalan Honda PCX 125’im hakkında henüz yazı […]

  2. Robert dedi ki:

    Merhabalar, Güzel yazınız için teşekkürler
    Şehir içi kullanım ara sıra da şehirler arası yolculuklarımda kullanmak üzere İzmir gibi aşırı yogun trafiği olmayan bir şehirde kullanmak üzere Fiyatına göre rahat ve 4 silindirli bir makine almayı düşünürken, fiyat bandında tek olan bu motosikleti almaya karar kıldım ancak bildiğiniz üzere internette ve forumlardaki insanın rüyalarına girecek derecede bu motoru kötülemeleri ve beğenmemeleri beni düşündürdü.
    Bu motosikleti halen kullanıyor musunuz, forumlarda çokça bahsedilen sorunlarını siz de yaşadınız mı, Teşekkürler..

    • Onur Özdemir dedi ki:

      Merhaba,
      Evet hala kullanıyorum ancak aynı zamanda satılık da… 🙂 Sorularınız varsa yanıtlayayım, forumlarda ne söylediklerini bilmiyorum çünkü.

  3. Robert dedi ki:

    Öncelikle teşekkürler cevabınız için;
    CBR650F i neden satılığa çıkardınız 🙂
    Forumlarda bahsedilen titreşim sorunu var mı?
    87 HP yeterli geliyor mu? genelde 600F ile karşılaştırıyorlar sanırım onda 107HP,
    Ben sakin sakin kullanırım ama ara sıra da canım isterse gazlarım dediğinizde tatmin etmiyor mu?
    Kimileri diyor ki yanından fazer geçer gider, mt 07 geçer gider sen bakarsın diyorlar soğumak üzereyim almadan 🙂
    Frenleri nasıl? (600F in frenlerinden daha zayıf olduğu söylentisi var)
    şimdilik aklıma gelenler bunlar teşekkürler 🙂

    • Onur Özdemir dedi ki:

      Satma sebebim kendisinin benim şu andaki üçüncü motorum olması. 🙂 Bundan başka bir adet PCX 125 ve bir adet de F700 GS motorum var.
      Alma sebebim 4 silindir deneyimlenmekti bu nedenle 87 hp bana fazlasıyla yetiyor. Yanımdan Fazer gitmiş, Hayabusa gelmiş umrumda değil sonuçta yarışçı değilim 🙂
      600F kullanmadığım için fren kıyaslayamam ancak yüksek devirlerde titreşim olduğu doğrudur, sonuçta torklu bir motosiklet. Kalkışta 600RR’ı ilk 25 metrede geçebiliyorum mesela.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.