Kymco Xciting 400i – İlk Sürüş

Yayınlandı: 03 Mart 2015 / Modeller, Motosiklet

Kymco_Xciting_400iAslında fuar dönüşü kısa vadede yeni bir scooter yazısı yazmayı düşünmüyordum. Ancak bir okuyucumuzun talebi doğrultusunda Xciting 400i hakkında yaptığım araştırmalar beni bu yazıyı yazmakta heveslendirdi.

Bir Tayvan firması olan Kymco ekonomik scooter ve motosikletler üretmekte, peki bunlar Japonların standartına ulaşabiliyor mu? Kymco Downtown 300i olarak tekrar adlandırılan Kawasaki’nin J300 scooter’ından bu yana bu sorunun cevabı “Evet!”.

Yüksek fiyatlı maksi scooter’ların en büyük düşmanı, neredeyse onlar kadar iyi ancak onların yarı fiyatına olan scooter’lardır. Şimdi yeni bir düşmanları daha var: “Kymco Xciting 400i”

71188Downtown 300i gibi Xciting 400i de tek silindirli bir scooter. 400cc silindirli bu motor ürettiği 36 beygir ile Downtown’dan 6 beygir daha fazla üretiyor. Önde Bosch marka ABS fren sistemi ile gelen çift disk standart ve buna rağmen Suzuki Burgman 400’den daha ekonomik (Xmax 400 ve Burgman 400’den daha fazla beygir ürettiğini de belirtmeden geçmeyelim).

Suzuki Burgman 650, Yamaha T Max, BMW C600 Sport… Ben bunları sayarken sizin gözünüzün önünden geçen binlerce lirayı (euro ve dolar da olabilir) görebiliyorum. Elbette daha büyük hacimli, çift silindirli ve daha konforlular. Ama bu gerçekten size aradaki binlerce lira kadar bir fark yaratıyor mu diye düşünmek lazım. Muhtemelen hayır…

Xciting 400i, belki tek silindirli olabilir ancak bir çift silindirli motor kadar akıcı çalışıyor. Belirtilen konforlu sürat saatte 128, son hız ise saatte 153 km. Devir saatindeki kırmızı alan 8000 devirde başlıyor. Bu veriler 2001 model orjinal Yamaha T Max ile hemen hemen aynı. Bugün birçok büyük hacimli maxi scooter için belirtilen son hızlar saatte 160 km civarında.

Suzuki Burgman 650’den 19 beygir daha düşük motoru, 77 kg daha düşük bir gövdeyi taşıyor. Bu ortalama bir insan ağırlığına eşit. Bunun sonucu olarak da ivmelenmenin kabul edilebilir olduğunu belirtmeliyim. Gaz tepkisi diğer sarsıntılı CVT şanzumanların aksine pürüzsüz. Kymco bu konuda da güvenilir bir izlenim bırakıyor.

71191Kocaman aynaları aslında çok kötü görünebilirdi, ancak parlak siyah aluminyum tasarımı ile hiç de göze batmıyor ve güzel bir görüş açısı sunuyor.

Sele, doğal sürüş pozisyonu ile uyumlu ve ortalama bir insanın ayaklarını uzattığında rahat edeceği şekilde. Yine ortalama boydaki birisi selenin yüksekliğinden biraz şikayetçi olabilir ancak alçak ağırlık merkezi sayesinde motorun kontrolü çok kolay.

7118515 inch boyutundaki ön lastikler konforlu ve yüksek süratlerde kararlı bir sürüş sağlamakta. J300’den bir inch daha büyük 14 inch arka lastikler ise bunun negatif getirisi olarak bagajın küçülmesine neden olmuş. Bir tam full face kask alabilecek bir yer var ancak sadece o kadar.

71196Ayaklarınızın altında yer alan depo ve depo kapağı ağırlık merkezinin düşmesini sağlarken, sizin de yerinizden kalkmadan yakıt almanızı sağlıyor. Ayrıca 12V çakmak çıkışına sahip olan minik torpido gözü de Xciting 400’e bir başka işlevsellik katmış.

Özetle, Xciting 400i size daha büyük maxi scooter’lara yakın konfor ve işlevsellik sunarken, onlardan çok çok daha az maliyetle ulaşabilmenizi sağlıyor. Bütçeniz TMax, Burgman 650 ya da C600 Sport’a el veriyorsa tabi ki onları tercih edebilirsiniz ancak kısıtlı bütçeniz varsa bu scooter’ları satın alamadığınız için üzülmenizin yersiz olduğunu size ispatlayacaktır.

Onur Özdemir

Kaynak: Visordown
Reklamlar
yorum
  1. cem dedi ki:

    size gerçekten çok tşkrür ederim ….. youtube’da bazı motorsiklet kanallarını takip ediyorum ve sizin sitenizden oralarda bahsedeceğim umarım bir çok motorsiklet seven arkadaşlar sizi farkedebilir ……. ama ( teknoloji özürlüsü biri olarak ) sadece site adını ( 102345) olarak vermem yeterli olur mu bilmiyorum ……… umarım yeterli olur …. öncelikle sizin siteniz hakkında biraz empati yapmak istiyorum.. bu site benim olsaydı bu siteyi nasıl geliştirirdim … ( BU TAMAMEN SİZİN DAHA FAZLA OKUYUCUYA ULAŞABİLMENİZ İÇİNDİR ) UMARIM BENİ YANLIŞ ANLAMAZSINIZ… sadece bir düşünce = kesin konuşmak istemiyorum fakat ülkemizde bana göre scooter kullanıcılarının diğer motorlara göre daha fazla olduğunu düşünüyorum … ve isim vermeden söylüyorum. Ülkemizde bir çok site yada kanal var ve bu arkadaşlarda faydalı bilgiler veriyor ama ben bugüne kadar sadece scooter motorlara ağırlık veren bir blog yada bir kanal türkiye’de ya ben bilmiyorum yada böyle bir şey henüz türkiyede yok ….ve ülkemiz kara yollarının en geç 7-8 sene sonra bunca otomobili kaldıramayacağını ve insanların ister sevsin isterlerse sevmesinler mutlaka en iyi pratik çözüm olarak scooterlara yöneleceklerine inanıyorum ….. neden scooter çünkü vites derdi yok,yakıt derdi yok,zincir yağlama derdi yok ve tüm bunların yanında çok yüksek hızlara çıkamadıkları için daha güvenli olduklarını düşünüyorum …. bu sebepten dolayıdır ki : belki kısa vadede değil ama uzun vadede scooter kullanıcılarına ağırlık veren bir sitenin yada blog yada kanalın zaman ile öne çıkıp bir marka haline geleceğine sonsuz inanıyorum …. lütfen sizden ricam kesinlikle ama kesinlikle scooter tarzı motorları sayfanızda eksik etmeyin ve dediğim gibi (teknoloji özürlüsü biri olarak ) acaba yaptığınız testlere ek olarak mu motorlar yada scooter’lara bir video hazırlasanız ve bu videoları sadece size üye olan kişiler izleyebilse olabilir mi böyle bir şey bilmiyorum ? bunu söyledim çünkü bizim toplum okumaktan çok izlemeyi tercih eden bir toplum olmaya doğru gidiyor …. bunu gazete ve dergi satışlarından anlamak zor değil…. TEKRAR TŞK.. EDERİM … ZAMANINIZI ALDIĞIM İÇİN ÖZÜR DİLERİM … İYİ ÇALIŞMALAR …

  2. Şadan Cerit dedi ki:

    Emekli olup şehirden uzaklaşma isteğimin yaşım ve bedensel fonksiyonlarla ilintili olduğunu biliyorum. Biraz da bunca yılı şehir içinde yaşamış birinin şehir bıkkınlığını da ekleyebilirim.

    Motor kullanmasam da uzaktan motor tutkunuyum. Emekli olacağım ve araba yerine motor kullanarak özgürlüğün tadını çıkartacağım diye düşlüyorum. Bir süredir scoter’lar üzerine web’de araştırma yapıyorum. Bilindik markalara baktığımda fiyatlar benim boyumu aşıyor, ikinci el motorlara da nedense güvenemiyorum.

    Motorların teknik özelliklerini, artı – eksi yönlerini ve birbirinden farklılıklarını da bilmiyorken neyi neyle mukayese edeceğimi de bilmiyorum. Ta ki sizin bu yazınızı okuyana kadar..

    İlk motorumu seçmemde bana ışık tuttuğunuz için teşekkür etmek istiyorum.

    Belli mi olur, belki bir gün bir yerde karşılaşırsak elinizi sıkmak isterim..

    Selamlar

    • Onur Özdemir dedi ki:

      Merhaba,
      Bir motosiklet sahibi olmanın en keyifli yanı, henüz sahip olmadan önceki araştırma aşamasıdır 🙂 Bu aşamada sizlere ufak da olsa katkım olduysa ne mutlu bana.
      Kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s