Honda PCX 125 (2015) Nam-ı diğer “Fıtıfıtı”

Yayınlandı: 07 Mart 2016 / Modeller, Motosiklet

12027127_10153568926948559_8793688984631013346_oYıllardır motosikletler hakkında, motosiklet sürücülüğü hakkında ve içinde motosikletin olduğu her şey hakkında o ya da bu şekilde yazılar yazıyorum. Bugün yazılarımı gözden geçirirken bir şeyi farkettim; geçtiğimiz yıl Mart ayında yeni aldığım motorum Honda CBR 650F ‘in gölgesinde kalan Honda PCX 125’im hakkında henüz yazı yazmamışım.

İstanbul içerisinde trafik sorunumu tamamen ortadan kaldıran bu küçük afacan “Fıtıfıtı” için yazı kaleme alma vakti…İstanbul’a taşındığımda en büyük derdim trafik olmuştu. Öyle ki bu dert beni arabamı sattırmaya kadar götürdü. 6 vitesli arabam, 3 vitesi zor görür olmuştu. Üstelik o kadar bakım parası, trafik sigortası ve kasko ücretinin yanı sıra park sorunu yaşayacağımı düşündüğüm yerlere taksiyle gider olmuştum. E peki neden o kadar maliyete katlanayım ki?

Otomobilimi satar satmaz trafik sorunumu çözmek için Honda CBR 650F satın aldım. Ataşehir – Gayrettepe olan güzergahım bir anda kısa ve keyifli bir hal almıştı. Evi Ataşehir’den Kağıthane’ye taşımakla birlikte, Honda 650F de gerek bakımı, gerekse yakıt tüketimi olarak gereksiz olmuş, ancak hafta sonları ise vazgeçilmezimdi.

Çözüm basitti; 650F’i satmadan bir scooter alarak bu işi çözecektim. Vespa’lar, Xmax’ler, Piaggio’lar derken bir anda 12095072_10153587158738559_9091170985658554570_oscooter dünyasına girdim. “İhtiyacım” göz önüne alındığında, hepsinin bir eksisi vardı. Örneğin;

Vespa: Bakım maliyeti yüksek. Lastikler küçük, bu nedenle konforsuz.
Yamaha Xmax – Xcity: İhtiyacıma göre büyük ve ağır. Üstelik pahalı.
Piaggio Liberty: Yine bakım maliyeti yüksek. Piyasası da maalesef az.

“ihtiyacıma göre” olarak diye belirtmemin nedeni, mesela 2 kişi olarak hafta sonu da binecek olsaydım kesinlikle Yamaha Xmax alırdım ya da sadece keyif için çok az binecek olsam, bakım maliyetini düşünmezdim bile.

Araştırmalarım ABS’li olması nedeniyle beni yeni çıkan Yamaha NMax’e itmişti. İzlediğim test videolarına göre tek handikapı sert süspansiyonlarıydı. Bayilere gittiğimde onlarca sıra olduğunu öğrendiğimden ve henüz kullanıcı sayısı olmadığından dolayı bir B planı yapmam gerekti. Uzun zaman boyunca çirkin bulduğum (bazıları çok beğeniyor) PCX’in tam “ihtiyacıma göre” olduğuna karar verdim.

“Neden?” sorusunun yanıtlarını şöyle sıralayabiliriz:
1) Yakıt tüketimi çok düşük. Neredeyse 100 km’de 2 litre civarında yakıyor.
2) Sele altı iş görecek şekilde geniş, üstelik topcase de takıldığında şık bir hal alıyor.
3) Uzun zamandır piyasada ve rüştünü ispatlamış. Bununla birlikte yedek parça ve aksesuar seçenekleri çok fazla.
4) Maksimum hızı 100-110 olmasına rağmen, 90 km/s hıza rahat çıkıyor, bu da şehir içinde gayet tatmin edici.
5) Honda servisleri, kim ne derse desin Türkiye’de çok iyi bir yerdeler. Üstelik servis ücretleri de gayet tatmin edici.

“Neden Pcx 150 almadın?” diye soracak olursanız, bunun nedeni son hızlarının 125cc ile aynı olması ve aradaki tek farkın tork farkı olmasıdır. İki motor arasındaki fiyat farkının bu tork farkına değmeyeceğini düşünüyorum.

11221627_10153587150658559_4310548097151352188_oPCX’imi ikinci el olarak yaklaşık 3500 km’de aldım ve şu an 7000 km civarında. Geçtiğimiz yıl yaptığım zorlu Güney Marmara Gezisi dahil hiçbir durumda beni yolda bırakmadı.

Bu yazı ile birlikte, her gün kahrımı çeken “Fıtıfıtı”ya bir nebze olsun saygımı sunmuş olayım. 🙂

İş – ev arası kullanabileceğiniz bir motosiklet arıyorsanız kesinlikle öneriyorum.

Onur

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.