2015 Honda CBR300R (İlk bakış)

Yayınlandı: 12 Ekim 2014 / Modeller, Motosiklet

Ekran-Alıntısı

Honda CBR300R: Tüm dünyaların en iyisi

Honda’nın 2015 model CBR300R motosikleti ile motosiklet sürmeyi öğrenmek çok keyifli. Ayrıca işlevsellik ve spor görünüm aynı anda bu çekici motosiklette birleşmiş.

Çok yönlü, ekonomik ve güvenli… CBR300R, arkadaşlarla şehirde turlamak için de hafta sonu gezileri için de harika bir başlangıç motoru.

Şimdi daha da güçlendirilmiş olan bu küçük CBR size hem sürüş keyfi yaşatırken hem de abileri kadar olmasa da onların izinde bir heyecan verecektir.

CBR300R bütün parçalarının toplamından daha fazla şey sunmaktadır. Güç ve kullanım kolaylığı matematiğinde onun için 2+2, 4’ten daha büyüktür.

2011 CBR250R’dan 2015 CBR300R’a kadar Honda’nın küçük spor motosikletleri yeni kullanıcılar için motosiklet piyasasında iyi bir itibara sahiptir. Yeni kullanıcılar için motosiklet üretmek, Honda’nın gerçekten başarılı olduğu alanlardan biridir. Bu sınıfta hafif, güvenilir ve ekonomik motosikletler üretmek Honda’nın işidir. Bu mirası taşırcasına Honda CBR300R da sınıfının en hafif ve sele yüksekliği en düşük motosikletidir.

Tek silindirli motosikletler, yeni başlayanlar için harika bir seçenektir. Bu sayede motosikletin stop etmesini engellemek için sürekli yüksek devir çevirmek zorunda kalınmamaktadır. CBR300R’ın 286cc’lik çift egzantrikli tek silindirli motoru alt-orta devirlerde yeni kullanıcılar için gayet yeterli tork sağlamakta. Ayrıca şunu da belirtelim ki düşük devir çeviren motosikletlerin bakım aralıkları da uzun olmaktadır.

CBR300R, en yakın rakibinden yaklaşık 10 kg daha hafiftir. Motosikletin ağırlık merkezi çok aşağıda olduğu için yine yeni başlayanlara kullanım kolaylığı sağlamaktadır. 78cm’lik sele yüksekliği de yine sınıfının en iyisi. Oturuş pozisyonu ise diğer CBR’lar kadar agresif değil, kullanımı kolaylaştırması adına daha dik.

2015-honda-cbr300r-cb300f-tech-talk-03

Honda’nın en küçük spor motosikleti 2015’te daha büyük bir motor ve daha fazlasını sunuyor.

Motor: Selefi olan CBR250R’dan 37cc daha büyük bir motor hacmine sahip olan CBR300R motor hacmi 286cc. Piston stroku ise 55mm’den 63mm’ye yükseltildi. Böylelikle selefinden %17 daha fazla beygir üretirken, torkta da artış yaşandı.

Egzoz: Yeni egzoz sistemi (CBR500RR ile aynı) daha iyi görünmesinin yanı sıra daha büyük iç hacmi nedeniyle daha iyi performans sunmakta.

ABS: ABS’li olan modeli her iki tekerinde bulunan ayrı sensörler ile birlikte iki kanallı bir frenleme sistemine sahip.

Tasarım: CBR ailesinin büyüklerinden ve Honda’nın VFR modelinden esintiler taşımakta. Artık kafa grenajı çift far alanına sahip. Buna ek olarak kuyruk grenajı ve depo da makyajlandı.

Sele: Sele yeni başlayan sürücüler düşünülerek, motosikletin durduğu anda ayaklarını daha rahat yeri basabilmeleri için daraltıldı.

Bakım: CBR300R’ın sadece sürüş kolaylığı vermediğini söylemiştik. Bununla birlikte bakım kolaylığı da getirmekte. Buji, yağ filtresi ve arka fren hidroliği gibi birçok motosikletteki erişilmesi zor alanlara erişmek çok kolay. Yakıt tankı ve yan grenajların sökülmesi de bir o kadar kolay.

Kaynak: Sport Rider
Çeviri: Onur Özdemir

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s