Offroad araçlarında geniş tabanlı lastik

Yayınlandı: 23 Ocak 2022 / Arazi Araçları, Off-Road

Arazi için araç hazırlamak isteyen birçok kişinin, önce lastikleri genişletmeye başladığını görüyorum. Ancak buradaki dezavantajlardan bahsetmek gerekir.

Geniş tabanlı lastiğin dezavantajları:

  1. Sürtünme arttığı için artan yakıt tüketimi
  2. Yüzey genişlediği için özellikle ıslakta ve buzda kayma eğilimi.
  3. Çamurda sert zeminle teması engellediği için tutunma

Bu kadar dezavantaj varken neden geniş taban lastik takıp da offroad aracı yapıldığı düşünülüyor? Geniş tabanın en etkili olduğu yer, batmayı engellediği için kum zeminler. Bunun dışında karda ve çamurda taban genişliği dar tercih edilir ki ağırlığın yüzeye aktarıldığı alan daralsın ve tutunma artsın.

Yanlış bilgilerin önüne geçmek için hazırlanmış tabloyu yazıma ekliyorum. “Lastik havasını indirmek tutunmayı arttırır” gibi bilimsel olmayan bir inanış var. Buradaki tabloda, her bir negatif basınç değişiminde yere olan basıncın ne kadar azaldığını görebilirsiniz. Deniz kenarı gibi kum zeminler dışında, lastik basınçları daima tam olmalıdır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.