Yeni ulaşım aracım: Nissan Navara – Pick “Me” Up

Yayınlandı: 12 Şubat 2021 / Arazi Araçları, Off-Road

2020 yılının başlarında, şartlar gereği binek bir otomobil (’16 Seat Leon) kullandığım dönemde, Ankara’ya doğru giderken yol üstü tesislerin birinde arkadaşımı ve 2007 model Nissan Navara’sını görmüştüm. Karlı bir gündü ve Abant tarafına offroad’a gittiklerini öğrendiğimde “ben neden binek otomobile geçtim ki” diye sordum kendime. Aradan 1 yıl 1 ay ve 2 tane binek otomobil daha geçti (şartlar henüz olgunlaşmamıştı 🙂 ) ve geçtiğimiz günlerde 2019 model Nissan Navara’ma kavuştum.

Aslında arkadaşımınki gibi Nissan Navara almam denk geldi diyebiliriz, çünkü o ana kadar birçok farklı pick-up markasının kıyısından döndüm. Her birinin diğerine karşı üstünlüğü olan pick-up’larda Navara seçmemin 2 büyük nedeni vardı. Bu nedenlerden birincisi, arkada kullanılan 5 kollu bağımsız süspansiyon sisteminin getirdiği yol konforu (tek araç olarak kullanacağım için konforlu bir araç lazımdı), diğeri ise 360 derece kamera sistemi ile aracın her yanını görebildiğiniz, dolayısıyla park etmenizi kolaylaştıran görüntüleme sistemi.

Navara tarafında diğer pick-up’lara göre eksik görebileceğimiz şeyleri de kabaca şöyle sıralayabilirim; arka diferansiyel kilidi (Navara’da elektronik kilit var), çarpışma engelleme sistemi, şerit takip sistemi, adaptif hız sabitleyici, otomatik yanan uzun farlar…

Peki neden bir pick-up’a ihtiyaç duydum, onları da şöyle sıralayalım:
– Doğada zaman geçirmeyi seviyorum ve ulaşabildiğim kadar bakir alanlarda kamp yapmayı seviyorum. Dolayısıyla 4×4 büyük avantaj.
– Motokaravan ve otomobil birlikte çok maliyetli oluyorlar. Çift vergi, çift trafik sigortası, çift kasko, çift yıllık bakım, çift muayene vs. derken yılda hepi topu 4-5 bin km kullandığım motokaravanın masrafları gözüme batıyordu.
– Şehir içi ulaşımda otomobil konforundan vazgeçmek zordu. Motokaravan ile tüm eşyalar üzerindeyken şehir içi kullanmak çok mantıksızdı.
– Motokaravan 2+1 kişilik olduğundan gerektiğinde üçüncü misafiri taşımak mümkün değildi.
– Son olarak yapmış olduğum motokaravanı satarak pick up üstü bir camper ile ilerlemek bana daha az maliyetli olacaktı.

Buraya kadar eminim motokaravanı satacağımı anlamışsınızdır. 🙂 Evet bundan sonrası için onu da satıp pickup üstü yaşam kabinlerinden birini alacağım.

Navara ile yaptığım İzmir – İstanbul arası yolculuktan sonra ilk izlenimlere gelirsek:
– Her şeyden öte beklediğimin çok üstünde bir konforu var. İçindeyken neredeyse bir Nissan Qashqai kadar konforlu.
– Yakıt tüketimi 90 km ortalama hızla 6.6 lt/100 km oldu. Diğer birçok pick up’ın 7.5 – 8 litrelerin altına düşmediğini okumuştum.
– 130 km hıza kadar rüzgar sesi rahatsız etmiyor, motor ve yol sesi ise hiç de fena değildi.
– Özellikle 2019’da yenilenen multimedya sistemi ve Apple Car Play eklentisi çok daha fazla eğlence sunuyor.

Şimdilerde bahar için planlar yapmaya başladım. Bu yıl muhtemelen çok daha fazla gezi yazısı ve fotoğraf paylaşacağım. Instagram hesabımı takip etmeyi unutmayın: www.instagram.com/OnurYollarda

Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.