Zekanızı geliştirmek için her gün yapabileceğiniz 17 şey

Yayınlandı: 31 Ocak 2016 / Satış, Pazarlama ve Kişisel Gelişim

zeka-ve-uyku-arasinda-baglanti-kuruldu-300x311Günlük olarak yapacağınız çeşitli yöntemlerle zaten esnek olan zekanızın daha da gelişmesine katkı sağlayabilirsiniz. Akıllıca düşünebilmek için zihninizin 3 şeye ihtiyacı vardır:

1. Düşünce süreçleri üzerinde çalışma yapmak
2. Bol miktarda bilgiye sahip olmak
3.Bir fikir ya da problem üzerinde yoğunlaşmak

Örneğin Thomas Edison, ampülü icat etmeyi başardı, çünkü;edison

  1. Mantıksal düşünce üzerine eğitimler aldı
  2. Elektrik mühendisliğiyle ilgili birçok şey biliyordu
  3. Bir problemi çözmek için odaklanmıştı.

İşte günlük hayatta uygulayarak zekanızı geliştirebileceğiniz birkaç madde:

  1. Uyandıktan hemen sonra, 30 dakika içerisinde 2 bardak su içmek
    Yatağa girdikten uyanana dek yaklaşık 6-9 saat boyunca vücudunuz suya hasret kalıyor. Sabah içilecek iki büyük bardak su, bu açığı kapatmanızı sağlayacak.
    Su, vücudumuzdaki zararlı şeylerin filtrelenmesi ve vücut dengemizin sağlanması için önemli bir ihtiyaçtır. Yapılan çalışmalar gösteriyor ki, daha fazla su içmek karmaşık zihinsel problemleri çözümleme kabiliyetini arttırmaktadır.
  2. Kahvaltı boyunca bir kitap özeti okuyun
    Kitap okumak çok güzeldir ancak kahvaltı süresi kitap okumak için yeterli bir süre değildir. Hayatınız ya da zekanız üzerine pek de etkisi olmayan haberleri okumak yerine en çok satan kitapların özetlerini okuyabilirsiniz. Kitap özetlerini Google’da “kitap özetleri” gibi bir arama yaparak bulabilirsiniz.
  3. İşe/okula gidiş süresi boyunca sesli kitaplar ya da konuşmalar dinlemek
    Ofisinize ya da sınıfınıza gidene kadar 10 dakikanız olsa bile, yol boyunca bir TED konuşması ya da bir fikir adamının konuşmasını dinleyin. Nasıl bulabileceğinizi biliyorsunuz.
    yes
  4. Çalışırken “yeşil çay” için
    Zararları neredeyse herkes tarafından bilinen kafein yerine “l-theanine” içeren yeşil çay için. Bu aminoasit, beynin içindeki alfa beyin dalgalarını yükseltmektedir. Yüksek kaliteli yeşil çaylar, uykuya neden olmadan rahatlayarak bir işe odaklanmanızı sağlar. Aynı zamanda l-theanine, kardiyovasküler sağlığı arttırıcı bir yardımcıdır.
  5. Gün boyunca vakit bulursanız “şekerleme” yapın
    Daily-Rhythm-Sleep-Wake-CycleGün içerisindeki kısa uykular, zihninizi açık tutmanızı sağlar. Zihninizin ritmi ne zaman uykulu olduğunu ve ne zaman uykuya ihtiyacı olduğunu belirler. Grafikte de görebileceğiniz gibi, ortalama bir insan saat 12 ile 16 arası uykuya ihtiyaç duyar. Bu saat aralığı biraz kestirmek için gayet güzel bir zamandır.
  6. Gün içinde şekerden uzak durun
    Aslında mümkünse şekeri hayatınızdan çıkarın, ancak bu mümkün değilse en azından gün içerisinde işinize daha iyi odaklanmak için şeker tüketmemeye gayret gösterin. Şeker tüketimi beyin fonksiyonlarının çok daha iyi çalışmasına bir engeldir. Öğleyin yenilen yumurta ve balık sizin konsantrasyonunuzu arttıracaktır.
    socia-mediabubble
  7. Sosyal medya siteleri ile günde sadece birkaç kez ilgilenin.
    Beyniniz, ona gösterdiğiniz her şeye adapte olmaya çalışır. Eğer onu hızlı değişen ve birbirinden bağımsız bilgilerle oyalarsanız, odaklanmanız çok daha zor olacaktır. Eğer vakit geçirmeye ihtiyacınız varsa sayfaları rastgele kaydırmadan bir konu üzerine odaklanın.
  8. Dizi ya da film seyretmek yerine oyun oynayın.
    Televizyon seyretmek pasif bir aktivitedir. Bu sırada beyniniz bilgiyi tüketir ancak onunla etkileşim kurmaz. Televizyon seyretmeyi oyun oynayarak ikame edebilirsiniz. 2014 yılında yapılan bir çalışma, Süper Mario oyununun beyinde görülür bir gelişmeye neden olduğunu ortaya koymuştur.
  9. Televizyon seyretmek yerine kitap okuyun.
    Aynı oyun oynamak gibi, kitap okumak da beyniniz için güzel bir egzersizdir. Kitap okurken beyninizde oluşacak zihinsel görüntüler beyninizin gelişmesine katkıda bulunur.
    kodu
  10. Programlama öğrenin.
    Programlama, mantıklı düşünmek için muhteşem bir yoldur. Her ne kadar kodlamak zor olsa da kolaylıkla algoritma öğrenebileceğiniz CodeAcademy ve Udemy gibi birtakım siteler bulunmaktadır. Programlama öğrenmenin iş bulmanızda faydasının olacağını da unutmayın. (Örneğin; Microsoft “Kodu” ile algoritma yeteneğinizi geliştirirken diğer yandan da kendi bilgisayar oyununuzu yazabilirsiniz.)
  11. Yemek yaparken TED konuşmaları seyredin.
    Youtube’da izleyeceğiniz TED (Teknoloji, eğitim, dizayn) konuşmaları, yemek yaparken kaybettiğiniz süreyi en verimli şekilde geçirmenize imkan verir. Size televizyonda yer alan haberleri izlemekten daha fazlasını katacağına emin olabilirsiniz. İşte bir TED konuşması:
    https://www.youtube.com/watch?v=QLktoBwoCH8
  12. Gün boyu basit egzersizler yapın.
    Vücut ve beyin çok güçlü bir şekilde birbirine bağlıdır. Fiziksel egzersizler, beyin fonksiyonlarınızı da diri tutmayı sağlar. Eğer her gün bir spor merkezine gidecek vaktiniz yoksa (varsa ne güzel)  yürümek ve merdivenbusiness and work çıkmak sizin için gerçekten güzel egzersizler olacaktır. Her saat başı, tüm kaslarınızı olabildiğince 5-10 saniyelik germe hareketleri ile çalıştırmayı deneyin.
  13. Sizden daha zeki olduğunu düşündüğünüz biri ile zaman geçirin.
    Davranışlar ve alışkanlıklar bulaşıcıdır. Sizden daha zeki insanlarla zaman geçirmeniz, sizin kendinizi geliştirecek davranış ve alışkanlıkları görmenizi ve tekrarlamanızı sağlayacaktır.
  14. Sizinle aynı fikirde olmayan insanlarla zaman geçirin.
    Arkadaşlarınızla yapacağınız  herhangi bir konudaki “dostça” tartışmalar size iki sonuç verir: Haklı olduğunuzu görürsünüz ya da yanlışınızı fark edersiniz. Üzülmeyin zihniniz açısından her iki durumda da kazanmış sayılırsınız!
  15. Doğa içinde yürüyüşe çıkın.
    Bu sayede daha fazla oksijen alır, yeşil renkli bitkilerin sizi sakinleştirmesini sağlar ve kan dolaşımınıza yardımcı olmuş olursunuz. Öğle arasında yakındaki bir parkta yürüyüş yaparak öğleden sonranızın çok daha iyi geçmesini sağlayabilirsiniz.
    notdefteri
  16. Not defteri taşıyın.
    Zeki insanlar (Da Vinci, Einstein vs.) daima not defteri taşımışlardır. Daha sonra araştırmak üzere fikirler ve sorularınızı yazacağınız küçük bir not defteriniz olsun.
  17. Gün sonlarında ertesi günü planlamak için kendinize 10 dakika ayırın.
    Bir gün öncesinden gününüzü planlamak sizi her zaman daha üretken yapar. Birçok insan tüm gün meşgul olmasına rağmen hiçbir zaman tam olarak üretken olamaz. Daha zeki olmaya giden yolun en büyük parçalarından biri de zor işleri kolay parçalara bölmeyi bilmektir.

Orjinal makale: Mentor Palokaj – “17 Small Things To Do Every Day To Be Much Smarter”

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.