Fiyat! Gerçekten en büyük rakibiniz mi?

Yayınlandı: 03 Ocak 2016 / Satış, Pazarlama ve Kişisel Gelişim

price-tagBir soru ile başlayalım: Sizce Türkiye’de 2015 yılı Ocak – Kasım ayları arasında perakende binek araç satışlarında (filoyu hariç bırakıyoruz) aşağıdaki markalardan hangisi diğerlerinden daha çok otomobil satmıştır?

A) Seat B) Skoda C) BMW D) Peugeot E) Mercedes Benz

Yanıt: 2015 Yılı Ocak – Kasım ayları arasında Türkiye’de “perakende binek araç satışlarında” BMW (26.841 adet) diğerlerinden (Mercedes Benz, Peugeot, Skoda ve Seat’tan) daha çok otomobil satmıştır.

BMW’nin ardından hemen ikinci sırada gelen Mercedes Benz’dir (25.502 adet). Üstelik diğer 3 markanın toplamı ancak bu iki marka kadar satışa denk gelmektedir.

Şimdi burada sorulması gereken soru şudur: “fiyat gerçekten önemli bir kriter ise nasıl oluyor da aynı segmentte yer alan (D1 segmenti) BMW 3 serisi 8.163 adet satarken, Peugeot 508 sadece 895 adet sattı?”

“Satış” kavramı asla sadece fiyatla ilgili değildir. Fiyattan daha önemli iki kavram “değer” ve “ilişki”dir.

Müşterilerinize “değer” yaratabileceğiniz ve onlarla olan ilişkinizi arttırabileceğimiz birkaç maddeden bahsedeyim:

1) Müşterilerinizin iş sahaları ile ilgili bilginiz olsun. Onları nasıl kar edebilecekleri, trendin ne yöne doğru gittiği ve nasıl başarılı olabileceklerine dair yönlendirebilin. Eğer mail adreslerini almışsanız, onlara denk geldiğiniz iş sahaları ile ilgili önemli bir haberi iletin.

2) Sizden ürünlerinizle ilgili bilgi talep ettiklerinde, standart sunumlar yerine yine onların iş sahalarından örneklerle kendinizin hazırlayacağı dokümanlar oluşturun. Unutmayın standart dokümanlar sizin anlamanız için, onların değil!

3) Müşterinizin de dahil olduğu bir toplulukta (dernek, vakıf vb.) kendinize konuşma yapma fırsatı yaratın. Bunun iki avantajı olacaktır. Birincisi sizin topluluk karşısında konuşma deneyiminiz artacak, ikincisi potansiyel müşterilerinize bağımsız bir ortamda kendinizi tanıtma fırsatı yaratmış olacaksınız.

Bu maddeleri arttırmak mümkün. Şimdi sıra sizde;

Müşterilerinize değer yaratabileceğinizi düşündüğünüz 10 adet madde yazın. (yani “Peugeot 508” yerine “BMW 3.16″yı neden tercih etsinler?) Emin olun yazabileceğiniz 10’dan fazla madde var.

Onur Özdemir

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.