“Balkon Konuşması”ndan daha da zor: “Asansör Konuşması”

Yayınlandı: 26 Aralık 2015 / Satış, Pazarlama ve Kişisel Gelişim

Career-Advice-on-Elevator-SpeechBelki henüz bir “balkon konuşması” yapma fırsatınız olmadı. Belki de hiç yapamayacaksınız… Ama en azından asansör konuşmanız hazır olmalı. Fırsatın ne zaman ayağınıza geleceği belli olmaz.

 

Hayatınızın herhangi bir döneminde (öğrencilik, çalışma hayatı, sosyal hayat vs.) yine herhangi bir konuyla ilgili (okul projeniz, satışını yaptığınız ürün, kendinizi tanıtma) oluşturacağınız, kısa ama etkili cümlelerden oluşan konuşmaya “asansör konuşması” denir.

“Asansör Konuşması” her şeyle ilgili olabilir. Örneğin tiyatro alanında kendinizi yetenekli buluyorsunuz ve tesadüfen hayranı olduğunuz bir sanatçıyla aynı asansöre bindiniz. Burada yaşanabilecek iki durum var: Birincisi hazırlıksız birçok insan gibi “…. Bey/Hanım, severek izliyoruz sizi” gibi bir klişe, ikincisi ise zihninizde kurduğunuz ve o kısacık sürede sizi tanıtacak bir “asansör konuşması”.

Asansör Konuşmaları, konunun içeriğine göre değişmekle birlikte temelde birtakım kurallara uymalıdır:

1) Kendinizi tanıtmak:
Merhaba, ben XYZW Finansal Danışmanlık AŞ. Satış Yöneticisi Onur Özdemir

2) Kısaca ne yaptığınız:
Müşterilerimizin kurumumuzla daha uzun süreli ve verimli çalışmaları için onlara finansal danışmanlık hizmetlerinde yardımcı olmaktayım.

3) Uzmanlık/İlgi alanınız:
Yaklaşık 6 senelik finans kariyerim boyunca şahis işletmelerinden anonim şirketlere, ticari hayatın içindeki tüm müşterilerimle yakın ilişkilerde bulunarak onların hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanmalarını sağladım.

4) Farkınız nedir?
Müşterilerimize yerinde hizmet vererek onların finansal faaliyetlerinde en iyiyi ve en karlıyı bulmalarında vakit kaybetmemelerini sağlayıp, düzenli ziyaretlerimizle temel finansal ihtiyaçlarını kısa sürede ve hızla çözmekteyiz.

5) Sunduğunuz değer nedir?
Müşterilerimi her ay düzenli olarak ziyaret etmekteyim. Üstelik sadece sizin firmanızın olduğu lokasyonda çalıştığım için gerektiğinde sizi programıma hızla alabilir, finansal konularda kaybedeceğiniz zamanı size daha fazla kar edeceğiniz işlere ayırmak üzere kazandırabilirim.

6) Mümkünse sayısal birkaç veri sunun:
Portföyümde yer alan müşterilerim, ziyaretlerim sayesinde ortalamada her ay bankalarda kaybettikleri yaklaşık 3 saati geri kazandılar. Diğer yandan müşterilerime haftalık olarak en düşük maliyetli kaynaklara ulaşmaları için e-mail bilgilendirmesi yapmaktayım. Müşterilerimin finansal maliyetlerin düşmesi sonucu oluşan karlılıkları çalışmaya başladığımız tarihten bu yana her ay düzenli olarak %5’e varan seviyelerde artmakta.

7) Ve kapanış cümlesi:
Sektörünüzde yer alan diğer müşterilerimden edindiğim bilgiler ışığında, sizin de hizmetlerimizden faydalanarak karlılığınızı arttırmanız ve uzun süreli işbirliklerinde bulunmamız için tekrar görüşmek isterim. Sizinle nasıl iletişime geçebilirim?

Siz de gerek kendiniz, gerekse ürünleriniz ile ilgili kısa “asansör konuşmaları” hazırlayın. Unutmayın “sizi severek izliyoruz”dan daha yaratıcı şeyler sunanlar daha fazla akılda kalır.

Onur ÖZDEMİR

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.