Yamaha MotoGP mühendisleri, aerodinamik yapıyı neden göstererek Lorenzo’nun kask üreticisi HJC’den kaskın çene kısmının 5mm kısaltılmasını istediler.
Yarışlarda ölçümler kaliperlerle alınır ve milimetre cinsinden yapılır. Ancak bir MotoGP motosikletinin aerodinamisinin 5mm daha kısa olan bir kaskla daha iyi olacağı fikri oldukça şaşırtıcıdır.
Jorge Lorenzo’nun Koreli kask sponsoru HJC ile Yamaha motosiklet yarış departmanından MotoGP direktörü Kouichi Tsuji (YZM-R1’in doğrudan sorumlusu) arasında geçen görüşmeler sonrası 5mm kazanmak gerekliliği ortaya çıktı: “Lorenzo ile yapılan aerodinami testlerinde, düzlüklerde ön camın arkasına saklanmak için bu 5mm’ye ihtiyacımız vardı.”
Tsuji-san birçok yarışçı için saçma gelecek bu iddia için 5mm’lik farkın aerodinamide çok büyük farklar yaratacağını vurguladı. “Bize 5mm kazandırmanın bundan başka hiçbir yolu yoktu. Eğer kendi motor kontrol ünitemizi (ECU) kullanıyor olsaydık onu 5mm küçültebilirdik ancak DORNA motor kontrol ünitesi çok büyük olduğu için pozisyonunu değiştiremiyoruz. İşte bu yüzden HJC’den bu 5mm’lik avantajı sağlamasını istedik.”