Yamaha ve Kask Üreticilerinin 5mm Savunması

Yayınlandı: 12 Şubat 2015 / Haberler, Motosiklet

Pole-Sitter-Jorge-LorenzoYamaha MotoGP mühendisleri, aerodinamik yapıyı neden göstererek Lorenzo’nun kask üreticisi HJC’den kaskın çene kısmının 5mm kısaltılmasını istediler.

Yarışlarda ölçümler kaliperlerle alınır ve milimetre cinsinden yapılır. Ancak bir MotoGP motosikletinin aerodinamisinin 5mm daha kısa olan bir kaskla daha iyi olacağı fikri oldukça şaşırtıcıdır.

Jorge Lorenzo’nun Koreli kask sponsoru HJC ile Yamaha motosiklet yarış departmanından MotoGP direktörü Kouichi Tsuji (YZM-R1’in doğrudan sorumlusu) arasında geçen görüşmeler sonrası 5mm kazanmak gerekliliği ortaya çıktı: “Lorenzo ile yapılan aerodinami testlerinde, düzlüklerde ön camın arkasına saklanmak için bu 5mm’ye ihtiyacımız vardı.”

Tsuji-san birçok yarışçı için saçma gelecek bu iddia için 5mm’lik farkın aerodinamide çok büyük farklar yaratacağını vurguladı. “Bize 5mm kazandırmanın bundan başka hiçbir yolu yoktu. Eğer kendi motor kontrol ünitemizi (ECU) kullanıyor olsaydık onu 5mm küçültebilirdik ancak DORNA motor kontrol ünitesi çok büyük olduğu için pozisyonunu değiştiremiyoruz. İşte bu yüzden HJC’den bu 5mm’lik avantajı sağlamasını istedik.”

Kaynak: Sport Rider Magazine
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.