2014 Kymco Downtown 300i – İlk Sürüş

Yayınlandı: 08 Şubat 2015 / Modeller, Motosiklet

122314-2014-Kymco-300t-300t-fMotosikletlerin spor, enduro, cruiser gibi çeşitlenmeye başladığı dönemlerde scooter’lar da 50cc’lik şehir scooter’larından 650cc’lik uzun yol scooter’ları gibi geniş bir yelpazeye yayıldılar. Kymco Downtown 300i, bu geniş ailenin tam ortasında yer alarak aslında tüm bu çeşitler arasında bir denge sağlıyor.

Honda PCX ve Suzuki Burgman 200 gibi scooter’lar aslında yasal limitler çerçevesinde birçok ihtiyaca cevap verebiliyor ancak bazen “biraz daha güç” ve “daha fazla bagaj hacmi” isteriz. Bu durumda da 650cc’lik maxi scooter’lara yöneliyoruz ancak bu sefer de karşımıza yüksek maliyetler çıkarken, işlevsellikten uzak genişlik ve ağırlık dezavantajımız oluyor. Downtown 300i, işte tüm bu çelişkilerin arasında tam da olması gereken yerde bizi bekliyor.

299cc, su soğutmalı, üstten tek egzantrikli ve 4 valfli bir motora sahip olan Downtown 300i üretici verilerine göre 29,5 beygir güç üretiyor. Motor, soğuk havalarda çalışmakta nazlansa da gaza dokunduğunuzda size yeterli güce sahip olduğunu hissettiriyor ancak bu güç sahip olduğu CVT şanzıman nedeniyle lastiklere aktarılırken biraz kayıp yaşıyor. Her şeye rağmen trafikte bir scooter’dan beklenildiği kadar kıvrak ve atak. Otoyol sürüşünde göstergede yaklaşık 136 km hız gördüm. Belki bir 10 km daha hızla gidebilirdi ancak bu süratin çok da güvenli olacağını düşünmüyorum. Bu süratlere çıkarken gaz tepkimesinin gayet güzel olduğunu söylemek gerekir.

Gelelim dış görünüşe. Downtown 300i neredeyse büyük bir maxi scooter görüntüsüne sahip. 76cm yüksekliğindeki sele, geniş olmasının getirdiği rahatlık avantajı dışında yine aynı nedenden dolayı ayaklarınızı yere basarken sizi biraz zorlayabilir. Ayrıca selenin ön tarafa hafif eğimli olması ara sıra kendinizi geriye atmanıza neden oluyor.

Downtown 300i hakkındaki en büyük şikayetimiz sahip olduğu ayaklık mesafesinin kısalığı oldu. Bu mesafe kısa sürüşlerde çok sorun edilmese de uzun boylu sürücülerin istediği geniş ve uzun mesafeyi bulamıyoruz. Eğer çok uzun boyluysanız diz ve dirseklerinizin alacağı konum sizin için hiç de konforlu olmayacaktır.

122314-2014-Kymco-300t-Detail-0184-420x633Downtown 300i’nin sahip olduğu ön cam rüzgarı kesme konusunda oldukça başarılı. Ayrıca debriyaj ve ön fren manetlerine ulaşma konusunda da ergonomik olduğunu belirtmek gerekir.

Önde 120/80/14 ve arkada 150/70/13 ölçülerindeki lastiklere sahip olan scooter’da, önde yer alan teleskopik çatal herhangi bir ayara izin vermezken arka süspansiyonda ön yükleme ayarı bulunmaktadır. Yine önde 260mm ve arkada 240mm’lik tek disk çift piston kaliperli frenler hiçbir şikayete yol açmıyor.

Ön tekerde göreceğiniz ABS sensör halkası sizi bu motorun ABS’li olup olmadığı hakkında düşünmeye teşvik etse de bu tamamen MyRoad 700 ve Xciting 500 ile aynı malzemeyi kullanmasından kaynaklanıyor.

 

122314-2014-Kymco-300t-Detail-0193-585x389Scooter olmanın gerekliliklerinden biri de geniş bagaj hacmidir. Kymco burada size 2 kasklık yer açıyor. Yalnız kasklardan sadece bir tanesinin full-face olması gerektiğini, ikincisini yerleştirmek için kaskınızın yarım kask olması gerektiğini belirtelim. Kaskları yerleştirdikten sonra hala yiyecek içecek sıkıştırmak için yeriniz kalıyor.

Bagaj demişken, sol torpidoda bulunan 12 voltluk güç çıkışıyla yolculuk sırasında elektronik eşyalarınızı da şarj edebilirsiniz. Tabi bu göz kilitlenmediği için motordan ayrıldığınız sırada orada değerli bir şeyler bırakmamalısınız.

Özetle Kymco Downtown 300i yeterli gücü ve bagaj alanı ile günlük ihtiyaçlarınızı karşılayacağınız, hafta sonları yakın-orta mesafeli seyahatlar gerçekleştirebileceğiniz keyifli bir motosiklet. Üstelik benzer rakipleri arasında fiyat olarak da iyi bir yere konumlanmış durumda.

122314-2014-Kymco-300t-300t-Action-4443-633x389Artıları
+ Ne çok büyük, ne çok küçük tam kıvamında
+ Ortalama sürüşte 100 km’de 4,5 litre yakıt tüketimi
+ Otoyol için elinizin altında bol güç var

Eksileri
– Uzun boylu sürücüler için oturuş pozisyonunun darlığı
– Kilitlenebilir bir torpido gözü olsa iyi olurdu
– Ön tekerdeki hız sensörüne rağmen ABS yok

Kaynak: Motorcycle.com
Reklamlar
yorum
  1. cem dedi ki:

    kymco Xciting 400 incelemesi yada Xciting 250ri incelemesi yada bu iki scooter arasında bir karşılaştırma yaparsanız çok memnun olurum …. iyi yayınlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.