Soğuk havalarda motosikleti çalıştırmak

Yayınlandı: 28 Ekim 2014 / Mekanik, Motosiklet

transdrive1a

Akü, harcadığı enerjinin çoğunu motoru ilk çalıştırırken, yani marşa basarken harcar. Soğuk havalarda, örneğin “sıfır” derecede %100 dolu olan bir akü enerjisinin %65’ini verebilirken, sıcaklık “-18″lere indiğinde %40’ını verebilmektedir.

Bu yüzden soğuk havalarda özellikle, motoru çalıştırırken vitesi boşa alıp debriyajı çektikten sonra marşa basmanız akünün sağlığı açısından daha iyidir.

Vitesi boşa alıp debriyajı çekmenin iki avantajı olur:Bunlardan birincisi, vites boşta bile olsa debriyajı çekmemeniz durumunda motorla birlikte vites kutusundaki grup dişlisini de çevirmiş oluyorsunuz. Debriyajı çekerek marşa basmanız halinde sadece krank milini çevirmiş oluyorsunuz.

İkinci sebebi ise yine vites kutusunun içindeki yağ soğuk havalarda viskozitesini arttırdığı için (kalınlaştığı için – akmaya karşı olan direnci yükseldiğinden) harekete direnç gösterecektir. Bir de motorun içerisindeki yağın bu harekete direnç gösterdiğini düşünürseniz aküye oldukça fazla yük binmektedir. Bu yüzden soğuk havalarda vites boşta ve debriyajı çekerek çalıştırınız.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.