HepsiBurada.com’un kötüye giden hizmet kalitesi

Yayınlandı: 22 Aralık 2019 / Yaşam

Yıllar geçtikçe e-ticaretin de gelişmesi kaçınılmaz oluyor. Amazon’un “drone ile teslimat” seviyesine kadar çıkardığı e-ticaret hizmetleri ülkemizde maalesef negatif yönde değişim gösteriyor. Kolay kolay firmalar ve hizmetleri konusunda kötü yorum yapmam, hele ki ilk defa denedikleri bir çalışmaysa bu. Ancak süreklilik gösteren hizmet sorunları hakkında da pek susmam, başka tüketiciler de durumu bilsin ve önlemini alsın diye bir şeyler karalarım.

Hepsiburada.com sanıyorum ki gelen kargo şikayetleri nedeniyle (kargo firmasıyla hiçbir sorun yaşamamış bir e-ticaret müşterisi bulmanın imkansız olduğunu düşünüyorum) kendi kargo operasyonunu kurdu. Başta HepsiExpress adı ile kurulan (daha sonra bu isim Getir girişimindeki gibi bir iş modeline dönüşmeye başladı) bu kargo şirketinde çalışanların her birisi aslında ayrı birer şirket. Dağıtımı yaptıkları ürün başına Hepsiburada’ya fatura kesiyor ve ücretlerini alıyorlar. Genel alışverişlerimde birkaç kez denk geldim ve ufak tefek kabul edilebilir sıkıntılar dışında gayet güzel başladıklarını düşünmüştüm.

Bugün geldiğimiz noktada, şirketin adı HepsiJet oldu ancak hizmetleri adındaki jetin aksine kağnı hızına dönmeye başladı. 11.11 kampanyasında n11.com üzerinden aldığım ve çeşitli kargo firmalarınca dağıtılan ürünlerimin tedarik süreçleri dahil elime ulaşması 4-5 günü geçmedi. Bu noktada hem alışveriş yaptığım firmalara hem de bu ürünleri dağıtan kargo şirketlerine teşekkür etmeliyim diye düşünüyorum (ki ben 1-1,5 haftayı gözden çıkarmıştım, yoğunluktan dolayı her türlü gecikme doğaldır diyordum). Ancak özel bir güne denk gelmeyen Aralık ayı başlarında Hepsiburada.com üzerinden yaptığım çeşitli alışverişlerimin HepsiJet ile teslimi 20 güne ulaştı. Bugün yani 22 Aralık’ta yine bir sürün sipariş ettim ve HepsiJet ile teslim tarihinin İstanbul’dan İstanbul’a 15 gün olduğunu gördüm.

Özetle, şahsi fikrim Hepsiburada.com yaklaşık 2 yıldır çalıştığı bu kargo işini maalesef beceremedi ve bence daha fazla çabalamadan odağını farklı alanları iyileştirmeye ayırmalı. Tek işi kargo dağıtmak olan kargo şirketlerinin ise bu hizmete daha fazla bütçe ayırması ve hizmetlerinin gelişmesi için acilen inovasyon birimlerini kurmalarını öneririm.

Sevgiler.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.