Kia Sorento & Offroad – II. Lastik Seçimi

Yayınlandı: 21 Şubat 2018 / Arazi Araçları, Off-Road

Kia Sorento’yu adım adım offroad’a hazırlarken sırada lastik seçimi konusu var.

Kia Sorento’lar 16 ya da 17 jant lastikler ile geliyor. Benim aracım 245-70 r16 lastik ebadına sahip bir araç. Düşük jant ölçüsü, geniş yanak lastik takma avantajı sağladığı için arazide daha avantajlı oluyor. Sorento’ların bijon aralığı 5 x 139,5 olduğundan çok fazla jant seçeneğiniz olmuyor. Suzuki Samurai’ler ile aynı olduğundan jant değiştirmek istediğinizde onların seçeneklerine de bakabilirsiniz.

Ankara’dan gelirken taktırdığım kışlık lastiklerim haliyle offroad konusunda yetersiz kalıyordu. Her ne kadar Ocak ayında Kuzuyayla’ya tırmanırken en ufak sorun yaşatmasa da (Starmaxx W870) toprak ve çamur yollarda iş yapmayacağı deseninden ve dişlerinden belliydi. Ayrıca daha geniş yanaklı bir lastik takarak, arazide biraz daha rahat edebilmek adına diferansiyeli biraz daha yukarıya almak istiyordum.

Büyük lastik seçenekleri yerli ve yabancı forumlarda okuduğum kadarıyla aşağıdaki gibiydi (bazı lastikleri Türkiye piyasasında bulamıyorsunuz):

Taban

Yanak

Yanak mm

Notlar

245

70

171,5

17,2cm

Standart

245

75

183,75

18,4 cm

Tamponda işlem gerektirmez

235

85

199,75

20cm

Spacer ya da farklı jant gerekmez

255

85

216,75

21,7cm

Piyasada az bulunuyor

255

75

191,2

19,1cm

Piyasada yok

245

80

196

19,6cm

Piyasada yok

265

75

198,75

19,9cm

Piyasada az bulunuyor

*Body lift olmadan 255-75 ya da 245-80 alınması önerilmiyor.

Tabloda gördüğünüz yanak ölçüsü, yarı çaptaki genişliği ifade ediyor. Yani 245-70 bir lastiğin yanağı 17,2 cm iken 245-75 ebadında bir lastiğin yanak ölçüsü 18,4 cm’dir. Dolayısıyla iki lastik yarı çapı arasındaki fark 1,2 cm’dir. Bu 1,2cm fark aracın gövdesini 2,4 cm yukarı kaldırırken, diferansiyel lastiğin ortasından geçtiği için diferansiyeli 1,2 cm yukarıya kaldırır.

Standart bir Sorento’da farklı bir işlem yapmadan takabileceğiniz ölçü 245-75’tir. Ancak çamurluk ve davlumbaz ile arasındaki mesafe çok az olacağından arazide bu bölgeye çamur dolmasına neden olacaktır. 2 inch’lik yükseltme kiti sonrası yine aracınızda herhangi bir değişiklik yapmak istemiyorsanız 245-75 takabilirsiniz. Bu lastikten daha geniş yanaklı takacağınız tüm lastiklerde tamponda ya da davlumbazda işlem yapmanız gerekecektir.

Ben şimdilik aracımda herhangi bir değişiklik yapmak istemediğimden (kesme biçme) BF Goodrich T/A 245-75 r16 KO2 model lastiği aldım. Diğer yandan aklımdaki bir başka lastik Land Rover Defender’larda da kullanılan 235-85 ‘ti, ancak bunun için ciddi birkaç işlem gerekiyordu. Ayrıca bu lastiğin daha ağır olması muhtemelen yakıt tüketimimi arttıracaktı. Yeri gelmişken belirteyim, 245-75 lastik de yakıt tüketimimi bir miktar arttıracak ve geniş yanak (artan çap) sebebiyle kilometre sayacım hatalı gösterecek 🙂

Onur

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.