Motosiklet ile Doğu Karadeniz (3370 km) – 4. Bölüm

Yayınlandı: 08 Ekim 2017 / Motosiklet, Motosikletli Gezilerim

İşte büyük gün… Motosiklet ile üçüncü kez ve ikinci farklı ülkeye doğru yol alıyorum. 2016 yılında yaptığım iki Yunanistan gezisinden sonra (Motosikletli Gezilerim menüsünde bulabilirsiniz) artık yurt dışı çıkışlarında çok daha rahattım. Gürcistan’a çıkarken sadece nüfus cüzdanının yeteceği söylenmişti ancak ben yine de pasaportumu da yanıma aldım. İyi ki de almışım, çünkü Gürcistan’a çıkış hakkında size söylenen bilgilerin birçoğu eksik, bu nedenle yazının devamına göz atmanızı öneririm.

Hopa’da kaldığım otelden erkenden, tatlı bir heyecan ile ayrıldım. Sınıra çok yakın olduğum için Batum’a erken saatte varacak ve tüm gün gezebilecektim. Türkiye sınırında çıkış yapacakken, sınır polislerine nüfus cüzdanımı gösterdim.

Gürcistan’a çıkış hakkında söylenen en temel cümle “nüfus cüzdanı ile çıkış yapabiliyorsunuz” cümlesidir. Oysa bu cümle eksik… Tamamlamak için söylenen ikinci cümle de “nüfus cüzdanınızın yeni olması gerekiyor”. Bu haliyle de hala eksik… 🙂 İşte bilmeniz gereken cümle:

“Gürcistan’a Türkiye’den çıkış yapacaksanız, üzerinde TC kimlik numaranızın yazılı olduğu ve üzerindeki fotoğrafın sizin şimdiki halinizden farklı olmadığı, soğuk damgasının elle bakıldığında hissedilir olduğu bir nüfus cüzdanınızın yanınızda olması gerekiyor”

2001 yılında almış olduğum nüfus cüzdanımda TC kimlik numaram ve soğuk damga vardı, ancak takdir edersiniz ki 16 senede çok değişmiştim 🙂 Türk sınır polisi bana “biz buradan seni geçiririz ama Gürcistan polisi içeri almayabilir” dedi. Ben de pasaportum olduğunu söyleyince, “o zaman onunla giriş çıkış yap sorun yaşamazsın” dedi. Gerçekten de pasaportum sayesinde en ufak bir sorun yaşamadan giriş çıkış yapabildim.

Sınırı geçer geçmez sizi inanılmaz güzel bir hava karşılıyor. Sanki 2 gün önce Ordu – Giresun ve Ayder Yaylası’nda

yağmuru ben yememişim gibi, sahilden yola denizden dönen mayolu insanlar atlıyordu. Batum’un havasının güzel olduğunu duymuştum ancak bu kadarını da beklemiyordum. 🙂

Batum’da Guest House Nadejda adlı pansiyonda kaldım (yaşasın Booking) ve şuna emin olun ki Batum’a gidecek olan herkese öneriyorum. Fiyat/performans açısından muhteşem olan bu pansiyonda Mevlüdi ve Nadejda sizlere ellerinden gelen maksimum misafirperverliği gösteriyorlar. Her ikisi de İngilizce bilmiyor ancak Mevlüdi’nin Türkçe’si çok iyi olduğundan rahatlıkla anlaşabiliyorsunuz. Zaten Batum’da insanlarla İngilizce anlaşmaya çalışmayın. En son yol sormaya çalıştığım 2 güvenlik görevlisi, Türkçe bildiğimi öğrenince “abi madem Türkçe biliyorsun neden bizi yoruyorsun” dediler 🙂

Eşyalarımı odama yerleştirdikten sonra Mevlüdi ile gezip görmem gereken yerler hakkında konuşmaya başladık. Birçok yer yürüme mesafesindeydi ve birbirine yakındı. Tüm tatil bitip İstanbul’a döndüğümde iPhone’daki Sağlık uygulamasına baktığımda o gün Batum’da tam 25 km yürüdüğümü gördüm 🙂

Alphabeth Tower, meşhur Ali Nino Heykeli, saat kulesi, Nurigeli gölü, teleferik… Gezebildiğim her yeri yürüyerek sindire sindire gezdim. Hatta gezmeye başlamadan önce Adana’dan tek başına gezmek için geldiğini öğrendiğim Cemil ile tanıştık ve birlikte gezip fotoğraf çektik. Adanalı Cemil ile İzmitli bir abinin cafesinde Türk kahvesi içmek de Batum’daki en enteresan enstantane idi 🙂

Panoramik Batum görüntüsü almak isterseniz teleferik ile tepeye çıkabilirsiniz. Ancak bana kalırsa Ordu Boztepe’deki teleferik çok daha keyifliydi. Akşam saatlerinde Medea Anıtı‘nın olduğu meydanda bir festival vardı. Fotoğraf makinemin kamera özelliği ile hem etraftan görüntü aldım, hem de festival sırasındaki konserden biraz görüntü kaydetme şansım oldu. Tüm gezi yazılarım bittikten sonra montajına geçeceğim gezi videolarımda izleyebilirsiniz.

Akşam saatlerinde tekrar pansiyona döndüğümde yüzümde gülücükler açıyordu. 25 km kadar yürüdüğümü sonradan öğrendiğim Batum’da görmem gereken birçok yeri görmüştüm ve buna rağmen kendimi hiç yorgun hissetmiyordum.

Ertesi sabah erkenden kalkıp, insanların “o motorla öyle yollara girme” dediği Ahıska yoluna girecek ve 150 km’lik yolu 5 saatte almanın heyecanını yaşayacaktım 🙂

Mevlüdi ve Nadejda’nın hazırlamış olduğu kahvaltıyı yaptıktan sonra düştüm yola. Yola çıkmadan önce yarım deposu kalan benzin depomu bir benzinlikte tamamen doldurdum. Ancak dolum bittiğinde kafamı pompaya çevirdim ve pompacının 92 oktan benzin koyduğunu gördüm.

92 oktan benzinin sorun yaratıp yaratmayacağını düşünüyordum ve maalesef  başıma gelecek olan şanssızlıktan ötürü suçu 92 oktan benzine atmıştım. Yanıldığımı daha sonra anlayacaktım.

Batum – Ahıska yolu toplamda 150 km kadar bir yol. Bunun ilk 70-80 kilometresini gayet rahat gidiş-geliş orta kalitede asfalt bir yolda giderken Khulo’dan sonra inanılmaz zor ve tehlikeli bir hal almıştı. Khulo’dan sonra dağları aşmaya çalıştığım anda motosikletimde yarım depo benzin kalmıştı ve olur olmaz yerlerde stop etmeye başlamıştı. Tam yarım depo benzin kala bu sıkıntının yaşanması beni 92 oktanlık benzin yüzünden olduğu konusunda düşünmeye itti. Bana göre yarım depo eski benzinimi harcadıktan sonra yarım depo sonradan aldığım benzin pisti ve motor stop ediyordu.

Dağ başında motorun olur olmaz stop etmesi canımı çok sıkmıştı (bu stop etme anlarının videoları da montajdan sonra sizlerle olacak 🙂 ). Bulduğum ilk 95 oktan benzin satan yerde depoyu tekrar doldurdum ve stop etme olayı çözülmüştü, ya da ben öyle sanıyordum.

Stop etme olayını bir kenara bırakırsak, Batum – Ahıska arasını bir kez de 4×4 ile gitmek istiyorum. Muhteşem bir doğa ve adrenalin seviyesini yükselten bir yolda ilerlemek çok keyifliydi.

Yolu bilmediğim ve başıma gelebilecek şeyleri kestiremediğim için yol üstünde levhası olan birçok doğal güzelliği görmeye zaman ayıramadım. Bunlardan bir tanesi de Beshumi’deki Green Lake. Bu doğal güzellik gölü bir dahaki sefere göreceğim yerler listesine aldım. Gezimin en güzel manzaralarını Batum’un ve Artvin’in yaylalarında gördüm. Bu nedenle bu iki şehre defalarca daha gidebilirim.

Ahıska yolu üzerinde irili ufakla onlarca köy var ve tahminimce bunların birçoğu müslüman köyü. Her köyde mutlaka büyükbaş hayvan yayan kadın ve erkekler vardı. Hepsine selam vererek yanlarından geçtim. Ne kadar süreceğini bilmediğim bu yolda geç kalmadan Türkgözü sınır kapısına varmak istiyordum, çünkü gündüz bile ilerlemesi çok güç olan bu yol, gece bir felakete dönüşebilirdi.

Motosikleti sürerken gözüm bir yandan benzin deposunda, bir yandan da km sayacındaydı. 150 km hayatımda ilk defa bu kadar uzun gelmişti. Taşların, kayaların üzerinden güç bela geçirdiğim motosikletimle bir de suyun yarısını götürdüğü yoldan geçmek zorunda kalmıştım. TKC 70 lastiklerimle birlikte BMW F700GS başarıyla bu işin üstesinden geldi, ancak sanırım bir Yamaha Tenere 660 olsa çok daha rahat ilerleyebilirdim.

Türkgözü Sınır Kapısı’na vardığımda Batum’dan ayrılalı 5 saat olmuştu. İnanılmaz yorgundum, ancak bir o kadar da keyifliydim. “O motorla o yola giremezsin” diyenler olsa da bir zafer elde etmiştim.

devam edecek…

Geziyle ilgili tüm fotoğrafları buraya eklemektense Facebook Sayfam’a eklemeyi tercih ediyorum. Böylelikle hepsi bir arada ve gruplanmış şekilde oluyorlar. Eğer daha fazla fotoğraf görmek isterseniz:

Reklamlar
yorum
  1. murat dedi ki:

    Biz o yolları scooter larla yapıyoruz.maşallah siz bmw yi beğenmiyorsunuz.Yolu motor yapmaz sürücü yapar diye boşuna demiyorlar!

    • Onur Özdemir dedi ki:

      Haklısınız scooter hafifliği sebebiyle çok daha iyi bozuk yollarda. Pcx ile Kapıdağ Yarımadası’nı gezmiştim, fırsatınız olursa Youtube kanalımdan izlersiniz. İlginize teşekkürler 👍

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.