Bir satışçının en büyük korkusu…

Yayınlandı: 21 Aralık 2015 / Satış, Pazarlama ve Kişisel Gelişim

KORKUTV’de rastladığınız reklamları düşünün. Emeklilikte çalışmak zorunda kalmamak için sigortalar, arabalar için donmayan yağlar, yağmurda insanlara çarpmamak için yolu iyi kavrayan lastikler, hırsıza karşı alarm sistemleri vs.

Alışveriş merkezlerindeki güvenlik görevlileri ve ATM’lerdeki kameralar da aslında tedirgin olmamız gerektiğini aşılar bize. Bir de bunlara akşam günün yorgunluğunu atmak için kanepeye uzanıp haberlerde izlediğimiz felaket ve şiddet haberleri eklenir.

Korku, tüm dünyada toplumun beslendiği en önemli unsurlardandır. Ve biz etrafımızda onca korku odaklı şey varken, bir şeyi amaçlarız: “başarılı olmayı”

“Başarısızlık” (ve beraberindeki reddedilme korkusu) bir satışçının en büyük korkusudur. Başarısızlık korkuyu, korku da başarısızlığı beraberinde getirir. Herkes başarısız olur, ancak bu başarısızlık görecelidir ve çoğunlukla zihinde gelişir. Olumlu bir zihin yapısı geliştirmek isteyen bir satışçı, “başarısız oldum” yerine “bir daha asla yapmamam gereken bir şey öğrendim” düşüncesine sahip olmalıdır.

Ampulün mucidi Thomas Edison, ampulü icat edene kadar 6000 kez başarısız olmuştur. 84 yaşında vefat eden Edison’un, öldüğünde tam 1903 adet patenti bulunuyordu. Evet başarısız olmuştu, ancak başarısızlıktan korkmamıştı.

Onur ÖZDEMİR

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.