Vodafone’dan Turkcell’e geçiş ve internet bağlantı hatası

Yayınlandı: 27 Ocak 2020 / Bilişim, Pratik Bilgiler

Birkaç gün önce Vodafone’dan Turkcell’e geçmem gerekti, ancak bir anda 4G problemi ile karşılaştım. Telefon 3G’de iken internete bağlanabiliyor ancak 4G’de iken bağlanamıyordum. Ayrıca arama yapmak istediğimde otomatik olarak 4G’den 3G’ye geçiyor ve öyle arıyordu.

Birkaç gün boyunca forumlardan çözüm aradım ancak çözümden öte bu sorunu yaşayanların sorularını gördüm. Anlıyordum ki yalnız değildim…

Turkcell’i aradığımda “hattınızda sorun yok, telefonunuzun teknik servisine danışın” cevabı aldım. Kendi hattımı bir başka arkadaşımın aynı marka-model telefonuna takara denediğimde sorun yaşamadım. Bu arkadaşım daha önceden de Turkcell kullanıcısı olduğu için, sorunun geçişimle alakalı olmuş olabileceğini düşündüm.

Sorun hakkında biraz fikir sahibi olduktan sonra başladım telefonu kurcalamaya:

  1. Ayarlar > Hücresel içindeki “Hücresel Veri Ağı” kısmında Vodafone’un izlerini buldum. Hücresel Veri başlığında APN kısmını Vodafone yazan şekilden “internet” yazan şekle geçirdim. Ardından Kullanıcı Adı’nı “turkcell” olarak değiştirdim ve parolayı sildim.
  2. Ayarlar > Genel > Profil altında da yine Vodafone’a ait bir profil kaldığını gördüm. Bu profilin özelliklerinde “hücresel veri” yazıyordu. Muhtemelen bunun da etkileme ihtimali yüksek diyerek bu profili de kaldırdım.

Sonuç: Sorun giderildi!

Umarım sizin de işinize yarar.

Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.